• Trainer
  • Forums
  • Suche
  • Members
  • Kalender
  • Hilfe
  • Extras
Forum stats
Show team
Neue Beiträge ansehen
Heutige Beiträge ansehen
Home of Gamehacking - Archiv
Login to account Create an account
Login
Benutzername:
Passwort: Passwort vergessen?
 



  Home of Gamehacking - Archiv Programme und Tools Debugger OllyDbg 2.0

Ansichts-Optionen
OllyDbg 2.0
iNvIcTUs oRCuS Offline
Super Moderator
****
Beiträge: 2.688
Themen: 529
Registriert seit: Aug 2010
Bewertung: 19
#2
26.11.2010, 01:44 (Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 26.11.2010, 01:45 von iNvIcTUs oRCuS.)
Mittlerweile gibbet OllyDBG in der Version 2.01. Nachwievor nur als Beta bzw. in dieser Version als frühe Alpha.
Eine große Neuerung ist hier die Implementierung DLL's zu reversen.
Hier das offizielle Statement von Oleh Yuschuk...
Zitat:November 20, 2010 - OllyDbg 2.01 intermediate alpha . Here it is.

Although declared alpha, this is a debugged and fully functional version. It implements about 40% of my plans for 2.01, among them:

- Ported to UNICODE. Multilanguage support for ASCII apps in modern Windows is practically non-existing, and I got tired bypassing all such incompatibilities. This step means that version 2 will not work on Windows 95 and 98. Anybody cares?..
- Source debugging is here again, a bit incomplete. It supports only Microsoft compilers via dbghelp.dll. New is support for symbol server, stack walking using dbghelp and names of procedure parameters.
- Debugging of standalone DLLs, in my opinion significantly better than before. It even measures call duration with sub-microsecond resolution (good for profiling) and saves contents of dumps between sessions!
- Many small improvements, like pause only on selected module(s), breakpoints on all intermodular calls, automatical closing of dump windows on different process, bugfixes, and more.

AND IT IS STILL NOT FIT FOR WINDOWS 64!!!

Oh, and yes, soon I will start OllyDbg 64!..

Download gibts auf der offiziellen Homepage:

Code:
http://www.ollydbg.de


grEEtZ sILeNt heLLsCrEAm

Irren ist menschlich. Aber wer richtigen Mist bauen will, braucht einen Computer !!!

Traineranfragen per PM werden prinzipiell gelöscht...

[Bild: signatur6akm7.gif]
Suchen
Antworten
Share Thread:            


Nachrichten in diesem Thema
OllyDbg 2.0 - von fr33k - 22.05.2010, 21:39
RE: OllyDbg 2.0 - von iNvIcTUs oRCuS - 26.11.2010, 01:44
RE: OllyDbg 2.0 - von Acubra - 26.11.2010, 19:45
RE: OllyDbg 2.0 - von iNvIcTUs oRCuS - 26.11.2010, 23:55
RE: OllyDbg 2.0 - von Acubra - 27.11.2010, 19:58
RE: OllyDbg 2.0 - von iNvIcTUs oRCuS - 21.02.2011, 22:29
RE: OllyDbg 2.0 - von Acubra - 21.02.2011, 22:55
RE: OllyDbg 2.0 - von iNvIcTUs oRCuS - 11.04.2011, 15:10
RE: OllyDbg 2.0 - von iNvIcTUs oRCuS - 13.08.2011, 03:48

  • Druckversion anzeigen
  • Thema abonnieren


Benutzer, die gerade dieses Thema anschauen:
1 Gast/Gäste

  • Kontakt
  • Forum team
  • Forum stats
  • Nach oben
 
  • RSS-Synchronisation
  • Lite mode
  • Home of Gamehacking - Archiv
  • Help
 
Forum software by © MyBB - Theme © iAndrew 2014



Linearer Modus
Baumstrukturmodus